Σύμφωνα με την οδηγία που δημοσιεύτηκε στις 08 Ιουλίου 2020 από την Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων όσον αφορά την αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων για την επεξεργασία κάνναβης ως επενδυτικό σχέδιο στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/16, προκύπτει ότι η μεταποίηση-επεξεργασία της κάνναβης με οποιονδήποτε τρόπο (πλην των εξαιρέσεων που ορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ) – χωρίς μάλιστα διαχωρισμό της σε «βιομηχανική» και «φαρμακευτική» κάνναβη [δεδομένου ότι οι διάφορες ποικιλίες κάνναβης ανήκουν στο ίδιο φυτό «Cannabis, sativa» και διαφέρει μόνο η περιεκτικότητα (κάτω ή άνω του 0,2%) σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC)].
Η έγκριση εγκατάστασης και λειτουργίας παρέχεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για το σύνολο των δραστηριοτήτων της παραγωγής και επεξεργασίας με αποκλειστικό σκοπό είτε την προμήθεια του κρατικού μονοπωλίου και την διάθεσή τους για ιατρικούς σκοπούς είτε την εξαγωγή τους.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα που αφορά την καλλιέργεια και παραγωγή της φαρμακευτικής κάνναβης όπως έχει προσδιορισθεί από το άρθρο 2Α του νόμου 4139/2013 και εξειδικευθεί με την υπ΄ αριθμ. 51483/700/Φ.15/14.05.2018 κοινή απόφαση δύναται να ενταχθεί στα καθεστώτα κινήτρων του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016, κατά ένα τμήμα της να αποτελεί αντικείμενο της 129229/24-11-2017 απόφασης για τον πρωτογενή τομέα και το τμήμα που αφορά την παραγωγή του τελικού προϊόντος να περιλαμβάνεται όπως και λοιπά επενδυτικά σχέδια στο τομέα της μεταποίησης.
Για τα επενδυτικά σχέδια με αντικείμενο την καλλιέργεια και την παραγωγή κάνναβης:
– παρά το γεγονός ότι πρέπει να αφορούν καθετοποιημένες μονάδες που το πρώτο στάδιο τους να εμπίπτει στον ΚΑΔ 01.28 και το τελικό στάδιο στον ΚΑΔ 21.2,
– και παρά την αναγκαιότητα υποβολής οικονομοτεχνικής μελέτης και μελέτης βιωσιμότητας που θα πρέπει να αφορούν το σύνολο της καθετοποιημένης μονάδας,
οι επιχειρηματικοί φορείς θα πρέπει να τα υποβάλουν για την υπαγωγή των στα καθεστώτα του νόμου 4399/2016 εναλλακτικά, είτε στον τομέα της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής είτε στον τομέα της μεταποίησης, οπότε αντίστοιχα προσδιορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις υποβολής καθώς και ο τρόπος αλλά και η διαδικασία εξέτασης των.
Στην πρώτη περίπτωση πέραν της διασφάλισης της τήρησης των προϋποθέσεων και όρων που περιλαμβάνονται στην Υπουργική απόφαση – Προκήρυξη του έκαστου καθεστώτος και εν γένει στο θεσμικό πλαίσιο του νόμου 4399/2016, υπόκεινται και στις διατάξεις της ΚΥΑ 129229/24-11-2017 (Β΄ 4122/27-11-2017), ενώ στην δεύτερη, θα πρέπει να τηρούνται οι ρυθμίσεις του νόμου 4399/2016, όπως εξειδικεύονται στα προκηρυσσόμενα καθεστώτα του (ελάχιστα κόστη, είδη επιλέξιμων δαπανών, αναγκαία δικαιολογητικά κ. αλ).
Δείτε εδώ την εν λόγω οδηγία.
Η Noisis Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε. διαθέτει πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στην υπαγωγή και υλοποίηση επενδύσεων στον Αναπτυξιακό Νόμο, έχοντας διαχειριστεί με απόλυτη επιτυχία σημαντικό αριθμό προτάσεων στους τομείς της μεταποίησης, Logistics, ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, παραγωγής λογισμικού, ευρυζωνικών υποδομών, κ.λπ. συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην Ελληνική επικράτεια.
Μαιάνδρου 19, Ιλίσια
Τηλ.: (+30) 210 7250800 Email: infoathens@noisis.gr
Κανελλοπούλου 15 , Τ.Κ. 54248, Κηφισιά
Τηλ.: (+30) 2310 455299 Email: info@noisis.gr
Αθ. Διάκου 38, Τ.Κ. 52100, Καστοριά
Τηλ.: (+30) 24670 22906Email: infokastoria@noisis.gr